"Rīgas satiksme" plāno trīs gadu laikā pabeigt "Rīgas acs" projekta īstenošanu

"Rīgas satiksme" sola neieguldīt ne santīma videokameru un navigācijas sistēmu uzstādīšanā sabiedriskajā transportā, taču pēc ierīču ieviešanas maksās par to izmantošanu. Pēc līdzīga biznesa modeļa darbojas e-talona sistēma. Taču, cik būs jāmaksā par jauno ierīču uzturēšanu, pārvadātājs nevar atbildēt.

Lielāka drošība un komforts - ar šādiem lozungiem pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" pamato 4,5 miljonus latu vērtas sistēmas ieviešanu tramvajos, trolejbusos un autobusos. Pārvadātāja pārstāvis Viktors Zaķis stāsta, ka, pateicoties navigācijas ierīcēm un tablo pieturvietās, pasažieri zinās precīzus kustību grafikus, un tas nav viss. Projektu īstenos "Rīgas satiksmes" meitas uzņēmums "Rīgas acs". Tā pamatkapitālā pārvadātājs pērn ieguldīja 20 tūkstošus latu, taču sistēmas ieviešanai "Rīgas acij", visticamāk, būs jāņem kredīts. Pēc tam "Rīgas satiksme" maksās savai meitaskompānijai par sniegtajiem pakalpojumiem. Pārvadātājs gan nevar pateikt - cik. "Rīgas acs" neesot nosaukusi summu, taču "Rīgas satiksme" sola nemaksāt vairāk par pašreiz līdzīgiem mērķiem tērēto naudu. Jau tagad zemās grīdas tramvajos darbojas videonovērošanas kameras un audioierakstu iekārtas, taču "Rīgas satiksmes" pārstāvis nevarēja paskaidrot, kādu naudu pārvadātājs tērē šīm ierīcēm.

Jaunā projekta finansēšanas modelis ir līdzīgs e-talona apmaksas sistēmai, kuru iepriekš par izšķērdīgu nosaukusi Valsts kontrole. Atšķirība vien tā, ka "Rīgas acs" varētu pelnīt arī no citiem avotiem, piemēram, no videoreklāmām transportlīdzekļos.

Domes opozīcija kritizē shēmu, kas neļauj izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu. Frakcijas "Demokrātiskie patrioti" priekšsēdētājs Jānis Mārtiņš Skuja iestājas par konkursu un sola rosināt izmaiņas likumā, lai arī pašvaldību uzņēmumu meitaskompānijām būtu jārīko atklāti iepirkumi. Domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas komitejas vadītājs Dainis Turlais piekrīt, ka projekts nav līdz galam izstrādāts, bet ir nepieciešams, jo ļautu policijai uz dažādiem incidentiem tramvajos, trolejbusos un autobusos izbraukt sekunžu laikā.

"Rīgas acs" projekta īstenošanu plāno sākt šogad un pabeigt trīs gadu laikā.

Matīss Arnicāns Atskaņot Real Audio Atskaņot Mp3 Audio Atskaņot Windows Media Audio    2:53 | 2012.03.02.

Ziņojiet mums : zinas@latvijasradio.lv, tālr.: 67206727


Lapu izgatavojis WebMeistars.
Pēdējās izmaiņas 2012.03.03. © 1997.-2012. Latvijas Radio. Visas tiesības rezervētas.